Ayat anak2... | Sembang Lyana

10 Dis 2010

Ayat anak2...

korang...ni antara status aku yang aku tulis kat muka buku hari ni...tapi nak tepek sini gak...untuk kenangan di hari tua..kekekekkee...

ayat2 ni adalah ayat anak2...

ok 1st pagi tadi kan aku tulis ainul demam..pagi2 bangun terus tanye aku itu ini kan...soklan de sebenarnya...

"ibu...ni sape????"

hahahahaa.....

aku pun betulkan ayat de...pastu baru btol de cakap
"ibu..ni ape???"

tapi dah petang2 kan lain lak ayat de...

"ni..ni...ni..sape tu?"

ha tapi ayat ni btol lah sebab de tunjuk gambo orang kat dalam buku bacalah anakku...hehehe

pastu tadi ainul cakap...

"ibu..nak mati"

aku ape lagi terlopong r.. "ha....nak mati???????"

pastu de cakap

"ainul yak kencing"
o0o0o0o...rupenye ainul cakap nak mandi....kekekeke

pastu tadi gak de cakap...

"Ya Allah..geget nyamuk...sakit nieh...sakit eh???"

beria2 muka tanya kat aku...sambil tunjuk kat jerawat batu aku yang merah2 kat muka ni ha...

ainul pun suke cakap..

"ibu..watpe tu?"

nanti aku jawablah "ibu ngah masak" kalo aku tengah masak

nanti ainul jawab balik

"yeke ibu tengah masak???" hahahhahaha

pastu kalo ngah makan tanye sedap tak?

beria2 thumb up..ngan muke2 skali beria2...kekekekke

ayra plak..since die pun kecik lagi kan...takde r pandai cakap sgt..tapi kan aku ade ajo budak2 ni baca buku bacalah anakku tu.. so bace lah huruf M sebutannya mmmmmmm........

"mmmmmmmmmmm......mata"------>aku..sambil tunjuk gambar mata

"mmmmmmmmmm.....ate"------->ayra

sejak tu...asik nak cakap ate..ate...pastu sambil tunjuk kat mata orang..kalo tunjuk jek takpe ok..ni de nak korek..mata aku..mata ayah de..n mata aidil...hukhukhuk..bahaya2....

ayra gak banyak sebut

"ma..ma..maa...."-----> nak panggil orang

"dap..dap..."----->sedap..

"aja"----->ayah

"atok"

tapi kebanyakkan masa de akan sebut "maaa...maaaa...maaaa"

ok lah tu kan..seb baik tak sebut "bekk...bek...bekkk"...hahahhhaa

anak2 dah makin besar..dah makin pandai dan bijak..alhamdulillah..semoga membesar menjadi anak yang berjaya, cemerlang dan solehah..aminnn...



*mesti ramai tertanya2 pesal lah minah dorang ni asik berlenggeng jek tak pakai baju...hahhhaa...sebenonye aku memang suke...comel je tgk...plus umah aku ni panas...dan kalo aku pakaikan baju slalunye mase hari ujan..slalu aku pakaikan suar katok(suar pendek) jek (arwah mak pun pakaikan aku camni dulu mase aku kecik(kate mak usu aku))..sbb tu bercita2 nak beli cloth diapers..mesti lagi cun kan..kekekekkeke



3 ulasan:

  1. hehe...
    anak-anak ni..
    dialah penawar..
    dialah racunkan ^_^

    jom singgah blog kak ati ..
    baca tentang Ben..ngeee

    BalasPadam
  2. cute je ainul ckp camtu..akak suka tul tgk rambut dia,,cantik sangatttttt

    BalasPadam
  3. rambut senang diurus..kekeke...guna jari pun boleh..

    BalasPadam

komen jangan tak komen...