Jom masak....Kek Planta | Sembang Lyana

3 Dis 2010

Jom masak....Kek Planta

Aku kan dalam pantang ni asik kebuluran jek... yelah antara makan tengahri ngan makan malam kan lame..lapo woo..dan2 lah kat umah ni takde biskut dan roti...huhuuhh....telan milo pun tak kenyang2 gak...akhirnye tadi aku buat kek planta...nape kek ni? sebab planta je ade kat umah aku..mende lain takde...kekkekee.....

KEK PLANTA

1 1/2 cawan gula
2 cawan planta
6 biji telur
1sd teh esen vanilla
3 cawan tepung naik sendiri

cara2:
1.pukul planta dan gula sampai kembang...
2. +telur dan esen..
3. +tepung..kaup balik....
4.bakar 180darjah selama 1 jam..

*aku buat dalam cup..so bakar 15minit jek..pastu ade yang aku bubuh stroberi ngan choc emulco...nahhhh..ini die.....pada aku yg paling sedap yg stroberi tu..bau planta ngan stroberi tu memang ngam..sedap je bau..makan lak sambil minum air teh O panas..pergh...(aku tak minum lah teh O panas kan...aku ngah pantang..imaginasi je tu..)

ok..selamat mencuba...

5 ulasan:

  1. eh dlm pantang leh makan telur ke?..

    BalasPadam
  2. salam.

    yana sayang dalam pantang
    boleh ke makan kek tu..

    ingat..jgn langgar pantang tau
    banyak kemudaratan utk kesihatan
    kita kemudian hari..cayelah ckp
    org tua2 ni...

    minta beli biskut Jacob 1 tin ..minum dgn air milo..kenyang!

    BalasPadam
  3. kekeke..i dah selamat dah makan 2 ketul...dah tak makan dah lagi...

    BalasPadam
  4. LYANA..

    warghh kamu lagi advance yer.. siap bleh buat kek lagi.. hahahaha.. saya pun kekadang terasa nak buat kek.. tapi saborrr sebab dalam pantang kan..

    betullaa dalam pantang kali nie perut asyik lapoo ajer.. mungkin sebab BF kot..

    BalasPadam

komen jangan tak komen...