Diaperless: Hari pertama... | Sembang Lyana

6 Jan 2011

Diaperless: Hari pertama...

Assalamualaikum sume...

Hari ni hari pertama Ainul potty training...sementara aku masih cuti bersalin ni kan..baiklah aku ajo Ainul tak pakai pempes..

So pagi tadi..bila Ainul celik mata je terus aku soh de pee dulu..pastu ape lagi terus mandi lah kan...

Malalak2 Ainul nak pakai pampes...aku kate
"Kalo Ainul nak p sekolah taklehpakai pampes tau"
melalak lagi
"Ainul kan dah besar..budak besar tak pakai pampes"
melalak lagi
"Kalo Ainul tak pakai pampes ibu bagi calciyum..nak tak?"
terus senyap (dah berhari2 de mintak calciyum tu sebenonye..akibat terpengaruh ngan iklan)

maka...
dengan jayanya..sepanjang hari Ainul tak pakai pampes..hihiih...

tapi..
ade 2 kali eksiden
-kejadian pertama..Ainul sempat buka seluar..aku ngan tidokan Aidil dalam bilik...skali AInul jerit de kate tu..tu....rupenye sudah terkencing...
-kejadian ke2.. Ainul ikot aku p dapur wat susu die...skali tetibe je nangis...lahh..rupenye sudah kencing..basah seluar..

dan...
setelah 2 kejadiaan itu..aku makin kerap tanya nk kencing tak..nak yak tak...

paling bangga bila
-tido petang tadi hampir 2 jam tak pakai pampes pun..dan tak kencing
-pas kejadian terkencing tu..lepas aku kerap tanya2.. 2 kali dah Ainul nak kencing de bukak terus seluar dan pi kencing sendiri kat bilik air..tanpa aku tanya nak kencing tak....good girl...

tapi..
agaknye disebabkan tak pakai pampes hari ni..maka hari ni Ainul tak YAK..!

muhahahhaa...

ok...nantikan laporan hari ke 2 k...



2 ulasan:

  1. aku dlm pantang nnati pun nak ajar fatin tak pakai pampers. dah besar kan anak2 kita hehehe

    BalasPadam
  2. tu r..dah beso wei..hikhikhikhik...
    mase dalam pantang ni lah nak ajo..sbb ade mase..

    BalasPadam

komen jangan tak komen...