Kenapa aku amik supplement Shaklee??? | Sembang Lyana

22 Mac 2011

Kenapa aku amik supplement Shaklee???

As salam semua...

Saje nak cite tajuk ni..

Sudah seminggu lebih aku consume supplement shaklee ni..antara perubahan yang aku rasa..
  • lebih bersemangat dan kurang letih..selalu siang2 rase mengantuk je..skrg tak lagi..
  • susu memang lebih pekat skit r dari biasa...
  • bila pam lancar je susu keluar
  • proses perkumuhan lebih lancar..
  • tak selsema makan cencalok (udang kan......aku kan ade resdung) hehhehehe....
  • kurang bersin waktu pagi..
  • selalu haus..
oh..berbalik pada tajuk...

kenapa aku amik supplement shaklee???


terus terang aku katekan..aku bukanlah pemakan yang seimbang..(haha..ape punye ayat ni???).. kadang-kadang je aku masak sayur..kalo rajin...dah takde fiber dalam diet..kalo makan sayur pun kat sekolah je..so aku gantikan dengan alfafa...kalo ade duit lebih nanti leh pulak beli fiber shaklee..

aku juga kurang minum aie kosong..bukan sebab malas nak pi toilet..tapi kadang2 kite terlupa kan..sbb rase tak haus...tapi bila aku consume supplement shaklee ni memang selalu haus..so kalo dah haus tu automatik rase nak minum lah kan...jadi susu pun makin banyak terhasil (sebab badan cukup air)...dan penyerapan vitamin dan mineral pun lebih sempurna (terutama vitamin2 yg larut air seperti vitamin C dan b-complex)

haa...sebut pasal B-complex ni kan..sebelum ni aku selalu dimomokkan dengan cerita2 yang mengatakan makan B-comp ni leh menggemukkan...tapi tau tak korang..sebenarnya b-complex ni lah antara vitamin yg paling penting untuk kuruskan badan...kenapa? sebab..selain tugasnya untuk menukarkan karbohidrat kepada tenaga (So kite akan bertenaga je sepanjang hari..) b-complex juga boleh melancarkan penghadaman dan menstabilkan metabolisme badan... selain tu juga ia akan menyihatkan sistem saraf kite..sebab tu lah kite akan jadi lebih peka, bertenaga dan kurang stress..memang tak tipu..aku kurang marah2 sekarang dengan anak2 walaupun dorang wat tsunami kat umah...sgt sesuai untuk aku yang selalu tensen ngan pelajar dan anak2..

vit c pulak aku amik sebab imuniti badan aku ni lemah..memang setiap pagi aku akan bersin...dan elergik makan makanan laut selain ikan...alhamdulillah sekarang dah kurang skit...

cukup ke ape yang aku makan sehari-harian??? aku rase TAK...! dah lah tak cukup makanan seimbang, vitamin2 gak mudah musnah mase kite masak, kopek kulit, basuh dll...sebab tu aku perlukan supplement Shaklee...

kenapa Shaklee???

sebab supplemnt shaklee didapati dari badan semulajadi...bukan sintetik okey... buktinya, dalam botol supplement takde pun silica gel...

ok ngantok dah...nite sume

jangan lupa dapatkan supplement shaklee







3 ulasan:

  1. sesuai utk ibu2 yg menyusu
    saje ke..

    kak ati ambik multi vit saje

    BalasPadam
  2. yana nti aku habis pantang boleh amik yang mana pulak ce cadangkan

    BalasPadam
  3. yana msg pakarcom tu aku nya..

    BalasPadam

komen jangan tak komen...