Vitamin untuk putihkan kulit | Sembang Lyana

22 Dis 2014

Vitamin untuk putihkan kulit

Vitamin untuk putihkan kulit

Assalammualaikum

Memandangkan bulan ini bulan kecantikan..jadi yana nak cerita pasal Vitamin yang memutihkan kulit.
kulit putih, vitamin c

Macam mana kulit boleh putih?

Warna kulit kita ditentukan oleh Melanin yang terdapat di dalam kulit. Sejenis pigmen yang menentukan warna kulit. ops.. jangan lupa juga ditentukan oleh keturunan. jika kita berketurunan kulit gelap (Gen Dominan kulit gelap cam i) maka banyak lah kehadiran melanin di dalam kulit. Oh melanin juga menjaga kulit kita dengan menyerap sinaran UV (sebab tu kita nampak orang kene sunburn bila pi laut)

Sesetengah produk mempunyai efek pencerahan yang cepat. Kebanyakannya mengandungi hydroquinon, sejenis bahan kimia yang berbahaya untuk kesihatan. Bahan-bahan seperti ini mampu menghalang penghasilan melanin dan memudarkannya yang menyebabkan efek kulit cerah.

Bagaimanapun, kita punya pilihan untuk cara lebih selamat, iaitu Vitamin..!

Pentingnya antioksidan

Antioksidan seperti Vitamin A,C dan E membantu mengatasi kerosakan sel kulit apabila terkena pancaran UV. Dan vitamin-vitamin antioksidan ini juga yang menghalang sel kita dari serangan radikal-radikal bebas dari UV, asap-asap, bahan kimia, dan lain-lain dari luar dan dalam..!

Selain itu, antioksidan ini juga membantu pembinaan dan pemulihan sel. Jadi sel-sel yang terhasil kelihatan lebih sihat dan bertenaga.

So? Macam mana boleh putih??

Haa.. ni yang ramai nak tahu.
Bila sel-sel baru dan sihat terbentuk, sudah tentulah  sel-sel lama akan disingkirkan. kan..kan..
itu lah pentingnya regim kecantikan sepeti mencuci muka, toner, scrub dan masker. Untuk singkirkan sel-sel kulit mati lah.. Jadi, sel-sel kulit yang baru yang SIHAT dan BERTENAGA itu akan terserlah. Jadi kita akan keliahatan lebih putih, mulus dan gebu.


Vitamin C berfungsi untuk menghalang enzim tyrosinase dan sekaligus menhalang pembentukan melanin. dan oh jangan lupa..! Vitamin C juga penting untuk sintesis KOLAGEN semulajadi.. Jadi ukan sahaja kulit anda lebih cerah malas lebih anjal..!

putihkan kulit, jerawat, masker untuk jerawat, masker vitamin cVitamin C untuk Masker

hoyeahhh.. Vitamin C sangat best untuk masker terutama mereka yang kulit berminyak.Ia membantu balance kan semula kulti dan membantu menyembuhkan jerawat. 




vitamin c shaklee, vitamin c, vitamin putih

Vitamin C Shaklee

Produk yang super murah dan hebat ini sangat berbaloi untuk dimiliki. Sebotol cuma RMXX sahaja dan mengandungi 180biji yang anda boleh makan dari 3-6bulan.. perghh memang jimat kan,,







Jadi percayalah dengan Vitamin anda pun boleh putih.. eh.. tapi jangan lah melampau sangat ye impian tu.. kalau dah kulit cam Naomi Campbell jangan lah berangan nak putih macam Emma Maembong pula kan..hehhe

emma maembong, Vitamin C

Apapun, untuk anda-anda yang nak dapatkan Vitamin C Shaklee atau Vitamin-vitamin lain, boleh hubungi yana ye

Master Lyana Mansor
012-7470856

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen jangan tak komen...